Snel afvallen

Vitadis


Snel afvallen stappenplan

Leuk dat je een kijkje neemt op mijn website. Als je graag wilt afvallen en een gezonde levensstijl wilt ontwikkelen ben je op de juiste website terechtgekomen. Ik wil je graag helpen met snel afvallen, maar dan wel op een gezonde en verantwoorde manier waarbij ik altijd de keuze aan jezelf laat. Daarnaast is het mijn doel ervoor te zorgen dat die kilo’s er niet weer aankomen zodra je op het door jou gewenste gewicht bent.

Zo, nu je mijn uitgangspunten kent wil ik op deze pagina graag uitleggen hoe ook jij blijvend kunt afvallen op een snelle manier. Als je dit stappenplan volgt zul je:

  • een gezond eetpatroon ontwikkelen
  • snel afvallen tot aan je doelgewicht
  • blijvend afvallen – geen jojo effect dus
  • in staat zijn gezond te eten zonder dat dit moeite kost
  • meer energie hebben
  • lekker in je vel komen te zitten
  • weer stralend door het leven gaan.

Meteen beginnen met afvallen?

Geen zin om deze pagina helemaal door te lezen, daar is ook aan gedacht! Ik heb speciaal voor jou een overzicht gemaakt van de beste afslankproducten die er momenteel verkrijgbaar zijn. De producten zijn door mij met zorg geselecteerd. Selectie heeft plaatsgevonden op basis van gebruikerservaringen. Met deze producten kun je tot wel 2-6 kilo per week afvallen.

Afvallen met behulp van een gedegen aanpak

Veel mensen lukt het wel om in het begin wat kilo’s kwijt te raken. Naar verloop van tijd verslapt de aandacht en vallen ze terug in oude gewoontes. Het gevolg is dat de kilo’s er net zo hard weer aankomen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom heb ik onderstaande stappenplan ontwikkeld. Volg deze stappen en je zult niet alleen snel en verantwoord afvallen maar ook op je gewenste gewicht blijven. En dit zonder dat hiervoor een levenslang dieet nodig is.

Stap 1: Bepaal je gewicht

Voordat je begint is het handig om te weten hoeveel je weegt en of er sprake is van overgewicht. Afhankelijk van veel of weinig overgewicht kan de aanpak verschillen. Het meest eenvoudig is om te bepalen wat je BMI is. Je kunt dit eenvoudig berekenen door de formule: gewicht in kilogram / (lengte in meters * lengte in meters). Bijvoorbeeld: 85kilo / (1,9 meter * 1,9 meter) = 23,5.

  • BMI 25-30: overgewicht
  • BMI 30-40: Obesitas
  • BMI > 40: Morbide Obesitas

Niet meteen van slag raken als de uitkomst wat tegenvalt, we gaan er wat aan doen daar zijn we hier immers voor.

 Stap 2: Is dit het juiste moment?

Het is niet altijd het juiste moment om direct met afvallen te beginnen. In een aantal gevallen kun je het beste een ander moment kiezen of eerst even overleggen met uw huisarts. Onderstaand een lijstje met situaties waarin je beter niet direct kunt beginnen:

  • Zwangerschap of borstvoeding
  • BMI hoger dan 30. Overleg met huisarts is dan raadzaam.
  • Mensen die verdrietig, depressief of totaal niet goed in hun vel zitten. Zoek eerst contact met deskundigen zoals diëtisten, huisarts, psycholoog. Zij kunnen op basis van je persoonlijke situatie bepalen wat verstandig is.
  • Mensen op leeftijd (70+) of mensen die ziek zijn.

Ons lijstje is waarschijnlijk niet alles omvattend. Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met je huisarts.

Veel mensen vinden het moeilijk om te beginnen met afvallen. Wellicht geldt dit ook voor jou en heb je geen zin om te starten. Wellicht ben je niet gemotiveerd meer omdat je al zoveel geprobeerd hebt. Weet je getroost want afvallen is niet makkelijk. Veel mensen ondergaan meerdere pogingen om af te vallen. Iedereen is verschillend en daarbij dien je voor jezelf uit te vinden welke manier het beste bij jou past.

Volg je echter de stappen die ik hier uitgewerkt hebt dan verhoog je de kans op succes aanzienlijk. Verschuil je daarom niet te makkelijk door te stellen dat het nu niet de juiste tijd is om af te vallen.

 Stap 3: Bepaal je doelgewicht

Een doel is belangrijk om naar toe te werken. Dit is ook het geval als je wilt afvallen. Stel een realistisch doel die ook wat uitdaging bevat. Bepaal ook wanneer je dit gewicht ongeveer bereikt wilt hebben. Met de juiste aanpak zou je 3 kilo of meer per week af kunnen vallen.

 Stap 4: Inzicht in je eetgewoonten en je dagelijkse caloriebehoefte

Inzicht is de sleutel tot succes. Als je niet weet wat er verkeerd gaat kun je het niet veranderen. Wij raden daarom aan om één tot twee weken bij te houden wat je dagelijks gegeten hebt. Hiervoor zijn diverse hulpmiddelen zoals handige apps beschikbaar. Grote voordeel is dat dergelijke hulpmiddelen direct de hoeveelheid calorieën en samenstelling van het product in de registratie meenemen.

Als je wilt afvallen is het noodzakelijk om te weten hoeveel kilocalorieën jou lichaam dagelijks nodig heeft. Eet je meer dan kom je aan, eet je minder dan val je af. Je kunt deze caloriebehoefte berekenen met de BMR formule. Je kunt je eigen behoefte berekenen in het hetzelfde gratis te downloaden bestand. Je vult je leeftijd, lengte, lichaamsgewicht en activiteitenniveau in en er volgt automatisch een getal dat jou specifieke behoefte weergeeft.

 Stap 5: Beginnen met afvallen

Aan de hand van stap 4 is bekend wat jou lichaam dagelijks nodig. Ook weet je wat jij dagelijks eet. Nu dit bekend is kun je in het bestand zien waar het mis gaat. Welke producten eet jij die ervoor zorgen dat je teveel kilocalorieën binnenkrijgt. Of eet je wellicht verkeerd. Bijvoorbeeld producten met veel koolhydraten of vetten. Die geven je wel veel kilocalorieën maar geen (of maar een heel kort) verzadigd gevoel.

Gezond eten is de basis voor een slanker leven. Dit neemt niet weg dat ook lichaamsbeweging belangrijk is. Ons lichaam is niet gemaakt om de hele dag stil te zitten. Probeer dus voor jezelf na te gaan of en hoe jij meer kunt bewegen. Dit kunnen hele simpele dingen zijn zoals wat vaker de fiets pakken naar werk of school, of met de trap gaan in plaats van met de lift. Probeer dagelijks minimaal 30 minuten met lage intensiteit te bewegen. Je kunt sneller afvallen door langer en intensiever te gaan bewegen. Vooral trainingen met een hoge intensiteit en korte duur hebben veel effect als je snel wilt afvallen.

Is het toch nog wat lastig om zelf je weg te vinden. Bekijk dan eens de topproducten op afvalgebied van dit moment. Deze producten zijn zo samengesteld dat ze je helpen om snel en verantwoord af te vallen. Als je gezond wilt leren eten en tegelijkertijd snel wilt afvallen dan is het Vitadis Slanker Leven Plan een echte aanrader. Het bevat alle noodzakelijk elementen voor een gezond dieet waarbij je structureel goede resultaten boekt. Ik heb voor jou een review geschreven over Vitadis en via onderstaande knop kun je de review lezen. Hierdoor ben je direct op de hoogte van mijn ervaringen en alle ins en outs van het product.knop.

Vitadis wordt continue doorontwikkeld op basis van klantervaringen en resultaten. Recent is Vitadis geoptimaliseerd zodat het geen aspartaam meer bevat. Vitadis is een erg succesvolle methode om af te vallen en is erg populair onder bekende Nederlanders.

Stap 6: Op je doelgewicht blijven

Zorg dat je de ontwikkelingen in je gewicht goed in de gaten blijft houden en stap op tijd op de rem. Val je terug in oude gewoontes begin dan weer bij stap 1. Vaak zie ik dat dit met vallen en opstaan gaat. Het wil enorm helpen om bij terugval contact te zoeken met andere mensen die afgevallen zijn. Je kunt ook de hulp van een expert inschakelen.

Je denkt wellicht dat hulp inschakelen lastig en duur is. Dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Vaak gebruiken mensen hulpmiddelen om af te vallen. Mijn advies is om te kiezen voor een product/dieet waar je de mogelijkheid hebt om (online) begeleiding te krijgen op afroep. Ook hieraan geeft het Vitadis dieet een goede invulling.

het-dieet-van-de-bn-ers