7 x 7 Afslank receptenboek review

Daphne Boters november 13, 2014 0

Heb je al veel verschillende pogingen ondernomen om af te vallen maar is er tot dusverre nog geen een geslaagd? Wellicht is dan het 7×7 afslank receptenboek wel iets voor jou. Met de instructies en recepten uit het boek beloofd de auteur dat het mogelijk is om circa 2 kilo per week af te vallen.

In dit artikel kun je alles lezen over dit afslank receptenboek. Ik hoop dat je vervolgens een goede afweging kunt maken of het product wel of niet de moeite waard is om te proberen.

De auteur

Jasper Alblas heeft zich verdiept in voeding en afvallen. Hij schrijft veel artikelen over deze onderwerpen waarbij hij zich veelal baseert op wetenschappelijke artikelen. In tegenstelling tot veel andere auteurs op dit gebied heeft Jasper zelf geen last van overgewicht gehad. Zijn kennis baseert hij dus vooral op wetenschappelijke artikelen en studies. Uit de artikelen die hij op internet publiceert blijkt dat de auteur zeker verstand van zaken heeft en mensen oprecht verder wil helpen om definitief af te rekenen met hun overgewicht.

Speerpunten van Jasper zijn vooral het vermijden van suiker, slechte koolhydraten en slechte vetten. Daarentegen zegt hij dat het belangrijk is om meer gezonde vetten en groente te eten en ook meer te bewegen. Zijn ideeën heeft hij uitgewerkt in een praktisch boek met de naam 7×7 afslankreceptenboek.

De inhoud van het boek

7x7 Afslank ReceptenboekHet boek bevat 65 pagina’s waarbij er 7 recepten per dag van de week worden beschreven. Verder bevat het boek veel achtergrondinformatie over gezonde voeding en afvallen. Het boek blinkt vooral uit in praktische hanteerbaarheid. Geen dure of moeilijke recepten, nee simpel, helder en lekker. De recepten zijn gebaseerd op het feit dat je zoveel mogelijk ongezonde koolhydraten en vetten moet vermijden. Eten is gezond en het is dan ook zeker niet de bedoeling om te stoppen met lekker eten. Ook weinig eten is niet nodig zolang je maar gezond eet.

Door de recepten te eten gaat je lichaam minder insuline aanmaken. Hierdoor slaat je lichaam minder snel vet op en worden de vetreserves eerder aangesproken waardoor je gaat afvallen.

Is 2 kilo per week echt mogelijk?

Zelf heb ik geen last meer van overgewicht. Ik heb het boek dan ook niet zelf geprobeerd. Wel heb ik een vriendin van mij gevraagd om met de boek aan de slag te gaan. Ik heb het boek van Jasper gekocht en het aan haar gegeven. Ze is getrouwd en heeft inmiddels 2 kinderen (3 en 5 jaar). Na de laatste zwangerschap is het haar niet meer gelukt om op haar oude gewicht te komen (70 kg.). Voordat ze met het boek aan de slag ging woog ze 85 kilo.

We hebben afgesproken dat ze het boek 3 weken zou proberen waarbij ze elke avond een maaltijd volgens het recept van Jasper zou bereiden. De andere 2 maaltijden en tussendoortjes heeft ze afgestemd op het boek van Jasper maar ze heeft niet elke dag exact de recepten gevolgd (J). Haar ervaringen heb ik puntsgewijs hieronder opgesomd:

• Recepten zijn lekker en gevarieerd;
  • Recepten zijn praktisch goed en snel te bereiden;
  • Boodschappen doen is eenvoudig met behulp van de boodschappenlijst die bij het boek inbegrepen is. Ik kan er zelfs mijn man mee op pad sturen J en er worden zeker geen dure ingrediënten gebruikt;
  • Prima te hanteren in combinatie met gezinsleven;
  • In het begin wel even wennen vooral omdat er veel keuze is en het boek veel informatie bevat.

Na drie weken de recepten uit het boek te hebben gevolgd is ze 4 kilo afgevallen. Dit betekende voor haar ruim 1,3 kilo per week. Niet de 2 kilo die Jasper belooft in zijn boek, maar het feit wil dat ze ook niet altijd exact volgens het boekje heeft gegeten. Mijn vriendin was erg tevreden en inmiddels (half jaar na de test) gebruikt ze nog regelmatig de recepten uit het boek van Jasper. Inmiddels heeft ze bijna haar streefgewicht bereikt, ze weegt nu 72 kilo en valt nog steeds af.

Een tip die mijn vriendin wil meegeven is: ‘Probeer veel recepten uit en maak dan een lijst met favorieten’.

Prijs – kwaliteit is goed

Voor het boek betaal je eenmalig € 27,95. Als je vergelijkt wat je voor deze prijs krijgt is dat zeker niet duur. Wil je advies inwinnen via een voedingsdeskundige of diëtiste dan ben je eenzelfde bedrag als snel per consult kwijt. Ook diëten en afslankpillen kosten al snel meer dan het boek van Jasper. Voor een lagere prijs krijg je nu een boek waarop je telkens kunt terugvallen en op basis waarvan je definitief de eetgewoonten kunt aanpassen. Een echt slimme investering die zich zeker dubbel en dwars zal terugbetalen omdat je gezond leert eten. Het boek is zo praktisch ingestoken dat het voor iedereen goed te hanteren is. Uiteindelijk is het natuurlijk je eigen keuze om te bepalen wat het beste bij jou past.